Voordat iemand gilt dat de studie werd gefinancierd door Vibram, zijn de resultaten dus verdacht, laten we een andere studie bekijken (Squadrone en Gallozzi, 2009) waarin ervaren blote voeten Nike Air Max 95 Dam werden vergeleken tijdens blootsvoets lopen, in Vibrams en in traditionele schoenen met kussens. Ze ontdekten dat tijdens het hardlopen in Vibram Fivefingers de lopers een aanzienlijk meer gepasperste voet hadden bij Nike Air Max 90 Hombre contact met de grond in vergelijking met lopen in standaard schoenen met demping. Dus, de aanpassingen waargenomen door Lieberman et al. zijn perfect in lijn met wat ervaren blote voeten / minimalistische hardlopers doen. Wat dit alles voor mij suggereert, is dat er een adaptieve reactie is op het rennen in een ultraminimale schoen zoals de Vibram Fivefingers, en dat deze reactie enige tijd kan duren om zich te manifesteren. Het feit dat twee mensen aanvankelijk op de voorvoet zijn geland, suggereert dat deze personen zich onmiddellijk aanpassen (hun patroon niet in gedempte schoenen kennen). Bovendien is het feit dat Nike Air Max 270 Femme Noir sommige mensen de voetaanval na zes weken in Vibrams veranderden, terwijl anderen niet het feit konden weerspiegelen dat sommige individuen met de hiel zullen slaan ongeacht wat (zoals een paar gewoonlijk blootvoets Nike Air Max 90 Herr Kenianen waargenomen door Lieberman deden), of dat aanpassing plaatsvindt bij verschillende percentages in verschillende mensen (zoals ik altijd wil benadrukken, als het gaat om biologie, is variatie de norm). Het zou interessant zijn om hetzelfde onderzoek over een langere periode te doen, en ook een parallel waarbij sommige mensen werden ge?nstrueerd over de typische loopvorm in barefootstijl. Dit zou kunnen helpen om een ??aantal van deze vragen verder te beantwoorden. Misschien wel het allerbelangrijkste, deze resultaten doen me vermoeden dat een studie die de vorm van individuen vergelijkt op basis van een 'on the www.goulvenbazire.fr spot', hoewel ze alleen als aanvullende gegevens worden gepubliceerd en niet als een echt tijdschriftartikel, "Verandering in schoeisel toestand. Gedraaide bewegingspatronen kunnen moeilijk te veranderen zijn (www.hijosdelvacio.es probeer ooit te schrijven met je niet-dominante hand? - echt moeilijk, maar blijkbaar kan het met de tijd worden geleerd), en het gemak waarmee formulierverandering kan optreden is waarschijnlijk zeer variabel van persoon tot persoon. persoon. Dus, als u het doel heeft om uw hardloopvorm te wijzigen door op blote voeten of in ultraminimale schoenen te lopen, houd er dan rekening mee dat hoewel sommige wijzigingen direct kunnen optreden, progressieve veranderingen zich over een lange periode kunnen voordoen. Hoe lang het kan duren, is moeilijk te voorspellen en daarom is geduld van cruciaal belang. Te hard pushen voor een snelle verandering kan je zomaar Nike Air Max 270 Mujer in een dokterspraktijk brengen! Ik heb zojuist het Guiliani-artikel herzien en ook ik was enigszins sceptisch dat de link was gelegd tussen het begin van een nieuwe blessure die Nike Air Max 95 Dames gelijktijdig met de verandering in schoenenlijtage optrad. Hoewel het mogelijk is, vind ik het moeilijk om die associatie alleen te maken zonder volledig rekening te houden met alle andere mogelijke variabelen die mogelijk hebben bijgedragen aan de verwonding. Er moet zeker een niveau van acclimatisatie plaatsvinden voordat het duiken als eerste begint in een minimalistisch gebruik. Ik vond een ander interessant artikel van Finestone et.al Epidemiology of metatarsal stress fractures versus tibiale en femorale stressfracturen tijdens elitetraining. 2011 Voet en enkel Int. Ze keken in de loop van een jaar naar verschillende militaire rekruten terwijl ze Nike M2K Tekno Womensachtereenvolgens door het toenemende opleidingsniveau vorderden. Wat ze vonden was dat er een acclimatiseringsperiode was die uiteindelijk resulteerde in een verminderde incidentie van stressfracturen in het femur en de tibia in de loop van het jaar, maar geen verandering in de incidentie van metatarsale stressfracturen. Hoewel schoenenslijtage niet de gecontroleerde variabele was, laat dit zien dat zelfs de meest goed getrainde en geschikte hardlopers mogelijk blootstaan ??aan deze verwondingen, ongeacht het schoeisel. Vanuit een persoonlijk perspectief geloof ik sterk in een acclimatiserings- en leerperiode voor minimalistisch hardlopen. Mijn kalveren zullen dat beamen! Zelfs toen ik op blote voeten begon te rennen, besefte ik dat sneller rennen dan wat mijn lichaam gewend was, ik terug zou keren naar een achtervoet aanval ... als Adidas NMD Femme bewijs van mijn pellen huid op mijn helen en intense gevoeligheid in de genezingsgebied. Ik ben er ook niet zeker van of de hulp van KSO dit proces versnelt. Ik heb zelfs gezien dat dit proces volledig werd vernietigd. Ik heb zelf een paar Vibram KSO's en kan zeker de voordelen zien van het dragen ervan om minimalistisch hardlopen te leren. Het probleem dat ik met hen heb gezien, is echter dat ze te veel kussen bieden. Ja ... te veel kussen. Wat ik ga zeggen is mijn eigen mening, dus neem het met een korrel zout. De harde laag dik plastic die je voeten van het gevoel van de grond scheidt, maakt de leercurve zo zwaar en veroorzaakt verwonding.