hebben ze dezelfde interne structuur (dat wil zeggen de plastic structuur met vier secties onder het gaasmateriaal die van de onderkant naar het Nike Air Max 90 Femme bovenste rijggedeelte aansluit dat helpt bij het vormen van de schoen aan de voet) aan de buitenkant begint echt te voelen als een gespannen band (zoals een Adidas Ultra Boost Dam rubberen band) in het middelste buitenste gedeelte van mijn linkervoet na 2-3 mijl en is echt knellend. Ik heb geprobeerd de schoenen in verschillende mate te laten rijgen, maar ik krijg altijd dat vernauwende bandgevoel aan de buitenkant van mijn linkervoet. Als ik iets langer dan 5-6 mijl draai, is het bijna onmogelijk voor mij om door te gaan zonder in feite de veters te laten verslappen om niets te voltooien. Er is geen manier om hier maar een half te doen. Ik heb zo'n probleem niet in een andere schoen die ik bezit. De NB MT101's zijn de best passende en meest comfortabele schoen die ik ooit op mijn voet heb gehad. Het is net als mijn eigen voet met een klein stukje kussen. Ik wilde echt graag van de Kinvara houden, maar het werkt gewoon niet voor mij. Ik heb een nieuwe trailschoen nodig en ik weet dat de MT 101 alles omvat, Adidas ZX 750 Hombre maar de La Sportiva trail-schoenen lijken mijn naam te noemen van de flitsen van mijn Ultra-running-toppen. Gedachten? Voor een vergelijkpunt voor iedereen die de Saucony Xodus leuk vindt, voeg ik eraan toe dat de pasvorm van de Peregrine eigenlijk (voor mij hoe dan ook) minder aanvoelt als de Kinvara en meer als een slankere Xodus met een lagere hiel. Het zou puur uit dat volume in de toebox kunnen komen waarnaar je verwijst. Ik heb de Xodus al jaren gedragen en van hen gehouden. Ik heb vorig jaar ook een aantal maanden het grootste deel van mijn kilometers gereden in de Kinvara, maar uiteindelijk heb ik ze niet meer gedragen, omdat de voorvoet van de zool net iets te smal was om mijn "zesde teen" te accommoderen, vooral omdat ze begonnen te dragen. Zelfs de Minimus voelt zich, ondanks het feit dat hij een brede toebox heeft,Nike Air Vapormax Mujer strak in die regio - gedeeltelijk vanwege die middenvoetband, maar ook vanwege de manier waarop de binnenzool de bovenkant van de schoen raakt. De slechtvalk voelt perfect aan me in termen van pasvorm. Ik ben het ook met Pete eens dat het zeker meer een overgangsschoen is en geen echte minimalistische schoen. Dat gezegd hebbende, heb ik in het afgelopen jaar nogal wat trailrun in mijn VFF Bikilas gedaan, en ik heb gemerkt dat ik een beetje meer zool vind op de rotsachtige, bewortelde paden van Pennsylvania. De Peregrine biedt de juiste hoeveelheid lichtbescherming voor mijn smaak. Het is een geweldige middenlaag tussen mijn lompe, geliefde Xodus en een schoen in blote voeten. Laatste week ontving ik een paar Merrell's nieuwste aanbod in zijn Barefoot lijn van hardloopschoenen - de Merrell Barefoot Sonic Glove (openbaarmaking: Nike Air Max 95 Femme dit waren samples in de media en werden gratis geleverd door de fabrikant). De Sonic Glove lijkt erg veel op zijn broer, de Merrell Barefoot Trail Glove, en daarom voel ik me er prettig in om erover te schrijven nadat ik hem op slechts één run heb gebruikt - een natte 5 miler op trails. Kortom, de Merrell Sonic Glove is de Trail Handschoen geconstrueerd met een softshell-bovenwerk in plaats van een meer open mesh. Het nieuwe bovendeel geeft de Sonic Glove een iets meer substantieel gevoel en de gesloten aard van het bovenmateriaal in de Sonic Glove helpt beide sporenresten en vocht buiten te houden. Merrell paste ook de voering aan de binnenzijde van de schoen aan in de regio rond de middenvoet. In de Trail Glove was er een nylon-achtig materiaal in deze regio dat een beetje rafelde in mijn schoenen en blaren veroorzaakte toen ik Nike Air Max 95 Dam sokloos erin liep. Dit materiaal is afwezig in de Sonic Glove en ik had geen problemen met deze regio toen ik gisteren rende. Voor zover ik kan nagaan, zijn de zero-drop zolen van de twee schoenen identiek. Op de vlucht is het gevoel onder de Sonic Glove identiek aan de Trail Glove, dus qua prestaties zijn de schoenen vrijwel hetzelfde. Mijn gevoel is dat de Sonic Glove een beetje warmer zal zijn dan de Trail Glove, maar ik ben nog niet op een hete dag erin gelopen, zo moeilijk om te zeggen of warmte een probleem kan zijn. Wat de positieve kant betreft, is de Sonic Glove een ideale optie als schoen in blote voeten voor de winter. Ik heb de afgelopen winter door de Trail Gloves meegedaan en ze deden het geweldig, en de extra warmte en het vermogen om vocht te blokkeren zouden de Sonic Glove in staat moeten stellen nog beter te Nike Free Run 2.0 Mujer presteren in koude, natte omstandigheden. De vochtafstotende aard van de bovenkant van de Sonic Glove werd gisteren duidelijk toen ik mijn voorvoet in de Nike Internationalist Femme rivier doopte terwijl mijn hond een duik nam. Toen ik mijn voet uittrok, parelde het water en rolde het van mijn schoen (net als de kleine bellen van kwik die we in de middelbare school rond een laboratoriumbank duwden - ik zou waarschijnlijk worden gearresteerd als ik dat vandaag probeerde!) . Ik bleef wat spelen in de rivier, en de enige manier waarop water in de schoen kwam was als ik de tong en veters onder water zette. Anders lijkt het bovenste gedeelte de toegang tot water volledig te blokkeren - het was eigenlijk best wel cool.