Misschien is de grootste take-home-boodschap van dit artikel dat als je grip wilt krijgen op wat meer natuurlijk rennen aanvoelt, je schoenen gewoon uittrekt en op blote voeten probeert te lopen. Blote voeten en minimalistische hardlopers zeggen vaak dat de beste manier om te werken aan loopwisselingen, als dat je doel is, is om te beginnen met blootsvoets lopen, en als je eenmaal op blote voeten leert, zal het worden behouden als je in schoenen begint te rennen. Ik ben het hier meestal mee eens, ook al heb ik het grootste deel van mijn werk in de Vibram Fivefingers gedaan. Ik kan nu redelijk comfortabel rennen in 4-6 mm liftschoenen met een voetsteek van een middenvoet, maar het was een lang proces om dat punt te bereiken, en het herprogrammeren Nike Air Max 95 Femme van pas kan behoorlijk lang duren. Al met al Nike Air Max 2017 Femme was dit een coole kleine studie met een eenvoudige hypothese en redelijk eenvoudige resultaten. Zoals andere onderzoeken hebben aangetoond, is blootsvoets lopen anders dan hardlopen in schoenen en veranderen impactparameters wanneer schoenen worden verwijderd. Betekent dit dat we allemaal op blote voeten moeten lopen? Natuurlijk niet! Dat zou voor sommigen kunnen werken, maar het is onpraktisch voor anderen, ook voor mij als het gaat om 3+ maanden met ijs bedekte trottoirs en wegen zoals ik deze winter heb. Persoonlijk ben ik geen normale blootsvoets agent, maar ik heb dit wel een paar keer gedaan (tot 2 mijl op asfalt) en kan bevestigen dat het heel anders is dan hardlopen in schoenen. We moeten nog veel leren, maar het is goed om te zien dat wetenschappers deze vragen aanpakken, Nike Air Max 95 Mens en deze bijdrage was een mooie bijdrage. Zoals zo Nike Air Max 270 Femme ongeveer het geval is in een wetenschappelijk artikel, blijf ik achter met meer vragen dan antwoorden na het lezen van deze, maar dat is de aard van onderzoek. Een van de dingen die ik graag zou willen weten: wat zou er gebeurd zijn als de hardlopers in een typische schoen met een 12 mm hiellift liepen? Zou dit anders zijn geweest dan de 4 mm drop-schoenen? Uitgaande van de vorige gedachte, zou ik graag schoenen van verschillende hiellift-tests zien om te zien of er een drempel is waaronder het looppatroon in een opvallende hardloopschoen verandert. Moet je helemaal naar blote voeten gaan? Andere studies hebben aangetoond dat schoenen zoals de Vibram Fivefingers een redelijke taak Nike Air Max 95 Femme hebben om blootsvoets mechanica te simuleren (Squadrone en Gallozzi, 2009), dus het zou interessant Nike Air Max 270 Femme zijn om te zien op welk punt we die gelijkenis verliezen Nike Air Max 90 Uomo als we de eigenschappen van de middenzool wijzigen. Hoe zouden de resultaten van deze studie vari?ren als de gebruikelijke minimalistische / blootvoetse hardlopers werden getest? Zoals hierboven besproken, hoe be?nvloedt acclimatie de resultaten? Al te vaak worden studies zoals deze gedaan door hakvalklopers een nieuwe conditie te geven (lage-dalingsschoen, blootsvoets) en hen te vragen te rennen zonder te acclimatiseren aan de nieuwe toestand. De resultaten van deze studie tonen aan dat blootsvoets lopen vrijwel direct leidt tot veranderingen, maar zelfs de blote voeten in dit onderzoek produceerden een impactpiek, wat meestal niet het geval is voor gebruikelijke barefootlopers www.arqueoymas.eszoals onderzocht door Lieberman et al., 2010. Er moet duidelijk een motorisch leerproces bij betrokken zijn, en dit moet in meer detail worden bestudeerd.Nike Air Max 270 Dames Wat de studie mist, is wat er gebeurt na acclimatisering op korte termijn. Bijvoorbeeld, als ik twee weken op blote voeten loop en dan ga schaatsen, wat gebeurt er dan? Ik kan je vertellen wat er met me gebeurt (en uiteraard ben ik niet representatief voor een aantal hardlopers), ik keer terug naar een hielaanval. Zelfs als ik een paar Vibrams doe, sla ik nog steeds met de hiel toe als de voet bedekt is, ongeacht de val. Toegegeven, ik ben traag in de acceptatie, maar dit ondersteunt wel degelijk het idee (dat je vaak naar voren hebt gebracht) dat loopverandering niet een kortetermijnvoorstel is, maar iets dat tijd en focus vereist. Aan de andere kant kan het terrein ook een Nike Air Max 270 Mujer rol spelen in wat er gebeurt. Als ik het voorbeeld van de Vibrams opnieuw neem, als ik Vibrams op een parcours draag, ben ik meer geneigd om te rennen met een schoot op blote voeten / gang dan mijn typische hieltrekkende gang. Ze waren mijn kennismaking met hardlopen op de voorvoet en ik paste vrij snel aan. Ik ren bijna uitsluitend in hen. Ik heb de Minimus vorige week net opgehaald en ik kan mijn voorvoet er niet in vinden. Ik heb maandagavond 7+ mijlen in hen gedaan en was zo gefrustreerd over de ervaring dat toen ik thuis kwam, ik de Bikilas opzette om de nacht met dat "één goede mijl" -gevoel te be?indigen. De overgang was verrassend moeilijk. De Bikilas waren net zo ongemakkelijk als de eerste keer dat ik ze droeg, en mijn voeten voelden ongelooflijk zacht aan. Ik moest me ongeveer een kwart mijl lang concentreren op mijn Nike Air Max Classic BW Donne formulier voordat ik echt aan de slag kon.