Hoi! Mijn naam Nike Air VaporMax Mens is Sgt. R. en ik ben een soldaat in het Amerikaanse leger die momenteel wordt ingezet in Koeweit. Ik kocht mijn eerste paar minimalistische hardloopschoenen ongeveer 2 maanden geleden; Vibram Sprints en Vibram KSO's ... Ik droeg hiervoor de "juiste" hardloopschoenen voor mijn voeten, dus de Vibrams waren een grote verandering! Volgens de "slow motion eyeballs" bij de schoenenwinkel heb ik mooie platte voeten, mijn voeten zijn breder dan de meeste mijn framegrootte, en mijn voeten proneren naar binnen. Ik bleef honderdduizenden dollars uitgeven aan de nieuwste hardloopschoenen, in een poging om uit de buurt van blessures te blijven. Een beetje van mijn achtergrond: tijdens basistraining en mijn geavanceerde opleiding leed ik stressfracturen aan de rechterkant van mijn bekken, stressfracturen in mijn schenen en 3 gebroken Nike Air Max 720 Dames botten in mijn linkervoet (ik geloof dat de gebroken botten in mijn linkervoet te wijten waren aan mijn overcompensatie voor de stressfracturen van mijn bekken). Voordien was ik een relatief actieve en gezonde jongen. Ik heb geen langlaufen of zoiets gedaan, maar ik ben er zeker van dat ik nooit gewond ben geraakt! Militaire dokters vertelden me dat ik nooit meer zou rennen en dat zou me medisch kwijtraken. Ik vroeg om een ??kans, en door niet veel meer dan de huid van mijn tanden (17:58 voor een 2 mijl), passeerde ik. Ik heb altijd meer kracht van het bovenlichaam gehad dan lager, maar ik wist dat er iets niet klopte. Ik was een gezonde 18-jarige en ik kreeg verwondingen die mensen van mijn twee- de leeftijd nauwelijks kregen. Ik zit nu 4 1/2 jaar in het leger. Ik werd gedwongen om een ??hardloopprofiel te hebben (wat betekent Nike Air Max 95 Dames dat ik in mijn eigen tempo ren en ik hoef de PT-test niet uit te voeren) waar ik van af wil. Ik wil een normale 22-jarige vrouw zijn. Ik kan 60 pushups doen in 2 minuten, 82 situps in 2 minuten, nu als ik maar een kwartiertje van twee kilometer kon lopen, wat voor sommigen de slechtste tijd zou zijn. Ik wilde je schrijven om je Nike Air Max 95 Donnete vertellen dat ik erg geniet van je blog. Het is leuk om alle beoordelingen van de schoenen die je probeert te lezen en om te weten dat ik niet gek ben. Sinds ik de Fivefingers-schoenen heb gedragen, heb ik geen enkel letsel opgelopen. Voorafgaand aan deze inzet had ik enkelproblemen - elke keer dat ik rende, deed het pijn. Het doet geen pijn meer. Nou, behalve dat GOEDE spieren pijn doen. Man! Die dingen werken de kalveren uit! Ik ben weer bezig met hardlopen en net zoals ik het leuk vond om in mijn Nike Air Vapormax Dames Vibrams te rennen, maakte mijn hogere commando het onbevoegd om de Vibrams te dragen met ons fysieke fitnessuniform. En net toen ik in een 5K-plezierrun ging rennen ... ben ik nu op zoek naar een schoen die zo vergelijkbaar mogelijk aanleunt bij de Fivefingers, maar dan met het uiterlijk van een normale commerci?le hardloopschoen. Ik Nike Air Max 90 Damen hoop snel een paar te vinden en te kopen om ze te laten verzenden en kapot maken voor de 5K. Bijna twee jaar geleden had ik, volgens een podoloog, posterior-tibialis insertionele tendinitis. Hij raadde meer ondersteuning en rust aan, maar zelfs met mijn aandrang kon ik het slijtagepatroon niet controleren of me zien rennen. Hoewel ik platvoetig ben, ben ik redelijk neutraal. Ik denk dat de blessure kwam van een "update" naar een favoriete schoen. De "update" had een verhoogde hielvoorvoetdaling, Nike Air Max 270 Femme verhoogde ondersteuning van de voetboog en verstijfde tussenzool. Mijn gok is dat in plaats van te weinig steun, er teveel steun en druk was op de achterste tibiale pees aan het scheenbeen, maar wie weet? Na een paar weken rust besloot ik 180 graden van de aanbeveling af te gaan. Ik heb mijn schoenen en inlegzolen van de hand gedaan en ben Nike Air Presto Mujer overgestapt op Vibram Fivefingers KSO's. Binnen twee maanden had ik een middenvoet- / voorvoetlanding aangenomen en liep ik 15 mijl op beton / asfalt in mijn KSO's. Ik wisselde de KSO's af met neutrale trainers en race-flats. Ongeveer 9 maanden geleden trok ik mijn KSO's stop en begon ik ongeveer 80% van mijn kilometers hard te lopen in mijn nieuwe Bikilas, waaronder 18 mijl lange runs en snelheidstrainingen. De rest van mijn runs waren in race flats en op blote voeten. Ik geloof nu dat beginnen Adidas Ultra Boost Donne met blote voeten nog nuttiger zou zijn geweest. Ik heb geen bijkomende verwondingen gehad (heb nog steeds 10 jaar chronische hoge hamstring tendinopathie ... maar dat is een ander verhaal). Het is nu koud, ijzig en besneeuwd hier in Chicago, dus ik gebruik voornamelijk mijn flats (ik heb zelfs een trail-schoen geprobeerd voor een paar runs)Nike Air Huarache Dames totdat het warm wordt.