Trots dessa positiva effekter har Mach 12 en sarahburnell.co.uk stor nackdel som st?r vissa m?nniskor - stor t? v?r. T? v?ren brukar inte vara ett problem f?r mig, men Nike Air Max 270 Femme v?ren i Mach 12 ?r den mest ?verdrivna i vilken sko jag ?ger. Trots detta tycker jag fortfarande att Mach 12 ?r en fin sko, och tills n?gon g?r en cross country l?genhet med en rymlig t? l?da, kommer Brooks Mach serien att r?cka f?r mig. Du kan l?sa min fullst?ndiga ?versyn av Brooks Mach 12 h?r. S? d?r har du det - min toppval f?r 2010. Jag borde betona att det h?r bara ?r mina personliga preferenser och representerar de skor jag skulle beh?lla om jag bara kunde springa i tre just nu. I verkligheten tycker jag om att springa i m?nga fler skor ?n vad som listas h?r, varav n?gra jag nyligen har b?rjat springa i (t ex Saucony Grid Type A4, NB MT101, Newton Distance Racer, Vibram Trek Sport). Faktum ?r att vissa av dessa kan bli Adidas ZX Flux Damen favoriter d? v?dret b?rjar v?rma upp och jag ?terv?nder till mer regelbundet speedwork, och n?gra av skorna www.marimarruiz.es p? den h?r listan kan falla vid v?gen d?r gr?dan av sp?nnande minimalistiska skor som kommer att anl?nda 2011. Hur som helst kan du vara s?ker p? att du kommer att h?ra om dem alla h?r p? bloggen. Idag k?rde jag 10,3 mil i min Saucony Kinvaras och det gjorde inte ont - det var faktiskt en av de b?sta k?rningarna jag har haft sedan jag sprang Manchester City Marathon i b?rjan av november. Det h?r uttalandet i sig kan inte verka allt som ?r betydande - jag k?r mycket mil och de allra flesta g?r inte ont. Det var inte fallet n?r jag sprang f?rra fredagskv?llen. Den senaste m?naden lade jag en f?rsta titt p? ?versynen av den mycket f?rv?ntade New Balance Minimus Trail sko som kommer att sl?s p? marknaden i b?rjan av 2011. I det h?r Nike Air Max 270 Damen utskottet proklamerade jag efter att ha k?rt i dem tv? g?nger att Minimus Trail var n?ra perfektion i en l?Adidas Superstar Mujer pande sko. Jag menade det. Jag var ganska slagen med skon - det s?g bra ut, det passade som en handske och det hanterades vackert p? v?gen och sp?ret. Jag var ?vertygad om att det skulle bli den perfekta hybridskoen, en som skulle vara b?rbar i n?stan alla slags f?rh?llanden. Tyv?rr, som ibland kan h?nda i relationer som b?rjar med ett slag, blev det surt snabbt. Idag k?rde jag 10,3 mil i min Saucony Kinvaras och det gjorde inte ont - det var faktiskt en av de b?sta k?rningarna jag har haft sedan jag sprang Manchester City Marathon i b?rjan av november. Det h?r uttalandet i sig kan inte verka allt som ?r betydande - jag k?r mycket Nike Air VaporMax Femme mil och de allra flesta g?r inte ont. Det var inte fallet n?r jag sprang f?rra fredagskv?llen. Den Nike Free Run 3.0 Dames senaste m?naden lade jag en f?rsta titt p? ?versynen av den mycket f?rv?ntade New Balance Minimus Trail sko Adidas ZX 750 Donne som kommer att sl?s p? marknaden i b?rjan av 2011. I det h?r utskottet proklamerade jag efter att ha k?rt i dem tv? g?nger att Minimus Trail var n?ra perfektion i en l?pande sko. Jag menade det. Jag var ganska slagen med skon - det s?g bra ut, det passade som en handske och det hanterades vackert p? v?gen och sp?ret. Jag var ?vertygad om att det skulle bli den perfekta hybridskoen, en som skulle vara b?rbar i n?stan alla slags f?rh?llanden. Tyv?rr, som ibland kan h?nda i relationer som b?rjar med ett slag, blev saker sura. Tillverkning av asymmetri i Minimus Trail? Gula pilarna visar hur det ?vre materialet verkar dras ytterligare Nike Free Run 2.0 Donnei h?ger fotskon (p? v?nster i bilden), och det svarta metatarsalbandet verkar ocks? dras ner. Den Nike Air Max Thea Mujer h?gra fotskon ?r v?sentligt h?rdare ?n den v?nstra fotskoen. Jag trodde att det skulle vara lite att bryta in skulle str?cka metatarsalbandet ut, s? jag best?mde mig f?r att g? till en l?pband i skolorna medan du var i Maine. Det var p? den tiden att saker verkligen b?rjade bli fula. Omkring 15 minuter in i min lopp m?rkte jag en br?nnande k?nsla strax ovanf?r mitt v?nstra kn? (motsatt sida fr?n pinky t?nv?rk). Sm?rtan blev gradvis v?rre, s? sm?ningom till den punkt d?r jag skar avbrottet f?r r?dsla f?r att jag skulle kunna g?ra n?gra skador. Jag k?nde till denna sm?rta. N?r jag var i grundskolan hade jag upplevt exakt samma sak, som jag sj?lvdiagnostiserade som iliotibialbandssyndrom.