I dag l?b jeg 10,3 miles i min Saucony Kinvaras, og det gjorde ikke ondt - det var faktisk en af ??de bedste k?rer jeg har haft siden jeg l?b i Manchester City Marathon i begyndelsen af ??november. Denne erkl?ring i sig selv kan ikke virke s? vigtig - jeg l?ber mange miles, og langt de fleste af dem g?r ikke ondt. Det var ikke tilf?ldet, da jeg l?b sidste fredag ??aften. Sidste m?ned satte jeg et f?rste blik gennemgang af den meget forventede New Balance Minimus Trail sko, der skal sl?s p? markedet i begyndelsen af ??2011. I det indl?g proklamerede jeg efter at have Nike Air Huarache Dames k?rt i dem to gange, at Minimus Trail var n?r perfektion i en l?besko. Jeg Nike Air Max Classic BW Dam mente det. Jeg var helt sl?et med skoen - det s? godt ud, det passer som en handske, og det h?ndteres smukt p? vejen og stien. Jeg var overbevist om, at det ville v?re den perfekte hybridsko, en der ville v?re b?rbar i n?sten enhver form for forhold. Desv?rre, som det til tider kan ske i forhold, der starter med et bang, blev det hurtigt surt. Det startede lige f?r Thanksgiving. Min familie og jeg rejste til Maine, og jeg skulle medbringe Minimus Trail med mig, da der var en chance for sne og jeg ?nskede noget, der ville give anst?ndigt tr?kkraft, hvis det blev slicket. Jeg valgte at b?re sporene p? bilen op og ved at l?gge dem p?, bem?rkede jeg en skarp, smertefuld fornemmelse ved bunden af ??min pinky t? p? min h?jre fod (i omr?det angivet med den r?de Nike Air Max 95 Mujer cirkel ovenfor). Jeg troede intet af det f?rst, da jeg ikke havde f?lt det Adidas Superstar Womens p? nogen af ??mine tidligere k?rsler, men trykket gik aldrig v?k. Ved inspektion af skoen, da jeg ankom til Maine, s? det ud som om der var en fabrikationssymmetri (se billedet nedenfor), der havde f?et det sorte b?nd over de metatarsale hoveder at blive strammere p? h?jre side (angivet med den gule linje i billedet ovenfor ). Krydset mellem dette band og den sorte strimmel, der holder sn?reb?ndene, skubbede ind i min fod, lige over leddet mellem min pinky t? og det femte metatarsalhoved. Jeg t?nkte p? at pr?ve at trimme noget materiale fra indersiden af ??skoen, men valgte ikke, da jeg ikke ?nskede at ?del?gge det i processen. Manufacturing asymmetri i Minimus Trail? Gule pile viser, hvordan det ?verste materiale ser ud til at blive trukket l?ngere ned i h?Nike Air Max 90 Womens Pink jre fods sko (p? venstre side i billedet), og det sorte metatarsalb?nd Adidas Eqt Support Adv Damen synes ogs? at blive trukket ned. Den h?jre fods sko er v?sentligt strammere end den venstre fods sko. Jeg troede m?ske en smule at bryde i ville str?kke metatarsal bandet ud, s? jeg besluttede at g? til en l?beb?nd l?b i skoene i Maine. Det var p? det tidspunkt, at tingene virkelig begyndte at blive grimme. Omkring 15 minutter ind i min l?b bem?rkede jeg en br?ndende fornemmelse lige over mit venstre kn? (modsat side fra pinky t?smerter). Smerten blev gradvist v?rre, i sidste ende til det punkt, hvor jeg k?rte k?rekortet for frygt for, at jeg kunne f? lidt skade. Jeg kendte denne smerte. Da jeg var p? grundskolen, havde jeg oplevet det n?jagtigt samme, som jeg selvdiagnostiserede som iliotibialbandsyndrom. Ja, den frygtede ITBS. Dengang ?ndrede en simpel skiftesko Nike Air Max 270 Mujer smerten v?k (de var en halv st?rrelse for stor og sandsynligvis Nike Air Max 2017 Mens ikke beregnet til at l?be), men jeg var forundret over, hvad der foregik med Minimus Trail siden jeg tidligere havde k?rt dem uden nogen problem, og jeg havde ingen tegn p? ITB smerte p? tidligere k?rsler (eller i nyere hukommelse for den sags skyld). Jeg troede m?ske, at l?beb?ndet kunne skyldes, fordi jeg ikke havde k?rt p? en i nogen tid, men minder om mine d?rlige sko fra gymnasiet gik i l?nge - skoene havde for?rsaget det s?, og m?ske for?rsagede de det nu. To dage senere Jeg besluttede noget frygteligt at afpr?ve kn?et med en 5 mile l?be i min altid trofaste Saucony Kinvaras, og til min overraskelse var jeg helt smertefri. Ingen problemer overhovedet. ?rsagen til ITB-smerten var enten l?beb?ndet eller skoene, og det var lidt forsigtigt, jeg valgte at vente Nike Air Max 90 Womenslidt, f?r jeg tog skoene ud igen. Omkring to uger senere besluttede Nike Air Max 95 Femme jeg at pr?ve en tredem?lle igen, denne gang i min egen k?lder med kun et par Nike Air Max 90 Uomo tynde sokker p? mine f?dder for at reducere b?ndfriktionen. Jeg kan godt lide at lave langsomme k?rsler "barfodet" p? l?beb?ndet fra tid til anden, og denne gik fint. Ingen smerte overhovedet.