Snabbspolning fram till fredag ??- julafton. Nike Air Max 95 Damen Jag fick chansen att komma i snabb takt, s? jag best?mde mig f?r att ta Minimus Trail tillbaka och gick f?r en l?tt 5 mil. Visst nog, drygt 2 mil i loppet, k?nde jag mig att den v?lk?nda sm?rtan b?rjade utvecklas Nike Air Max Classic BW Womens ?ver mitt v?nstra kn? - min ITB var definitivt inte glad. ?terigen blev det s? d?ligt att jag n?stan skulle begr?nsa k?rningen. Jag lyckades verkligen fokusera p? min form och ?verdriva en fr?mre strejk till?t sm?rtan att d?mpa precis nog f?r att jag ska Nike Air Max 90 Donne g?ra det hemma och slutf?ra de fem milen utan att g? (det var kallt och m?rkt, jag svettade och tanken p? g? 2,5 miles hem inte excitera mig v?ldigt mycket). Detta var f?rsta g?ngen sedan l?pbandet k?rdes p? Thanksgiving-helgen d?r jag hade upplevt ITB-sm?rtan. Kanske var det skor. Hoppa fram till tidigare idag. Jag har slacking p? mina l?nga l?pningar p? senare tid, och jag var fast besluten att komma in i 10 miler innan v?r f?rsta stora sn?storm av ?ret tr?ffade (vi ?r i tjock av det som jag skriver detta!). Kinvaras fungerade bra f?r mig f?rra g?ngen jag hade ITB-sm?rtan, s? aumrrotor.es jag valde att b?ra mina gamla troende igen. Efter lunch och lite shopping med familjen sl?ppte min fru mig ungef?r 7 miles hemifr?n, och jag improviserade en mycket kuperad 10 + mil tillbaka till mitt hus, och uppm?rksammade mitt kn? hela v?gen. Precis som vid Adidas Superstar Mujer f?reg?ende tillf?lle k?nde jag mig ingen sm?rta p? hela k?rningen. ?rligt talat var det en av de b?sta k?rningarna jag haft under en m?nad, och jag k?nde att jag l?tt kunde ha g?tt ytterligare 5-10 miles. S? tv? dagar efter hobbling f?r att avsluta en 5 miler eftersom mitt kn? skrek, k?rde jag 10 mil i en h?gre takt och k?nde ingen sm?rta alls. Vid denna punkt ?r jag ganska s?ker p? att NB Minimus-sp?ret orsakade ITB-sm?rtan , men jag har ingen aning om varf?r. Tv? k?rningar sepererade med en hel m?nad, b?de p? mycket olika ytor (l?pband mot v?g), b?da resulterade i Nike Air Max 90 Mujer betydande ITB-sm?rta. K?rningarna f?re och efter var och en av dessa k?rningar (i olika skor) var sm?rtfria, och s? l?ngt jag kan minnas har jag inte haft n?gon ITB-sm?rta p? n?gon k?rning f?r de senaste 3 + ?ren. Jag vet helt enkelt inte vad som ska avslutas. Mitt m?l i detta inl?gg ?r att inte basa New Balance Minimus Trail-skor - i r?ttvisa b?r jag p?peka att andra har granskat dem v?ldigt positivt efter att ha k?rt m?nga mil i dem ( till exempel Jason Robillard p? Barefoot Running University). Men f?r att jag ska kunna uppr?tth?lla trov?rdighet m?ste jag vara ?rlig och jag hoppas att New Balance vill ha alla typer av feedback, b?de positiva och negativa. Jag hatar att s?ga det, men jag tror att jag m?ste ge upp den h?r skon - jag vill helt enkelt inte riskera en l?ngvarig skada, och den enda verkliga gemensamheten mellan mina Nike Air Max 270 Womens tv? anfall av ITB-sm?rta ?r det faktum att dessa var skor p? mina f?tter n?r de h?nde. Jag har ?nnu ingen aning om varf?r detta problem kan uppst?, eller om det har n?got samband med det t?ta metatarsalbandet p? h?ger sida. Det ?r sv?rt att se hur detta kan orsaka ITB-sm?rta till v?nster, men balans i k?rning ?r en rolig sak, och sm? avvikelser kan ibland orsaka of?rutsedda problem. Det ?r ocks? helt m?jligt att Minimus Trail trots mina initialt gl?dande Nike Air Max 95 Donne tankar om skogen inte bara kan vara den r?tta skormen f?r min fot. Till sist ?r jag ganska ?vertygad om att skor i ?tminstone vissa fall kan orsaka skada - l?gg till mig p? listan ?ver anekdoter. B?da tiderna i mitt liv som jag har upplevt ITB-sm?rta har l?sts genom att byta skor. Jag vet inte om sm?rtan skulle kvarst? om jag fortsatte att k?ra i Minimus Trail, eller om jag Nike Air Presto Mujer bara begr?nsade mig till att sp?ra i dem, men det ?r ett experiment som jag inte ?r alla som ?r glada ?ver att leda. Jag kanske m?ste g?ra lite film f?r att tillfredsst?lla min nyfikenhet, men f?r nu kommer vila vila i min garderob under ?versk?dlig framtid. ?ven om det verkar finnas gott om t?rum i skopressen eller kl?mma metatarsalerna kanske orsakar t?nfr?gorna och sedan ITB. N?r det g?ller bilturen och l?pbandet l?ser b?da dessa situationer foten i en enda Nike Air Max 90 Donne position, eftersom det inte finns n?gra vinklar eller vinklar mot ytan sida vid sida som man kan hitta p? v?gen. Har Minimus en fast tallrik i framfoten? Om det gjorde det kan det bidra till att foten vrider mot det strikta st?llet ist?llet f?r att sprida ut p? p?verkan. Du kan f?rs?ka igen p? all den h?r nya sn?n n?r den f?rst?rs!