Den ?terkommande frasen som han upprepade g?nger anv?nder i hela boken ?r att en l?pare m?ste ”h?lla sig i balans med tyngdkraften.” Han ser r?tt balans som av st?rsta vikt, och avvikelser fr?n r?tt balans kan skapa en kedjereaktion av negativa Nike Air Max 95 Femme h?ndelser genom v?r fogar, s?rskilt om vi bankar trottoaret med klackarna n?r vi springer. Jag tyckte att denna diskussion var intressant och informativ, och Nike Air Max 90 Womens Abhires skrivstil ?r en av de t?lmodiga och faderliga tr?nare som helt enkelt vill att du ska kunna springa b?ttre. hj?lper dig att g?ra en smidig ?verg?ng till naturlig l?pning. Dessa ?r detaljerade, men som s? m?nga av tr?ningsguiderna som finns i popul?ra tidskrifter som Runner's World, undrar jag hur m?nga som tar sig tid att f?lja dem. Jag ?r mer av ett hopp in och (f?rsiktigt) prova den typ av kille, och den h?r tekniken verkar ha fungerat bra f?r mig. Med det sagt, om du letar efter detaljerad information, ?r den h?r boken ett utm?rkt val i de flesta avseenden. Jag hade bara n?gra f? ?sikter om vad Abshire har att s?ga i Natural Running. F?rst upprepar han det ofta anv?nda mantraet f?r att ”landa direkt under ditt tyngdpunkt (h?fter).” Till exempel, h?r ?r en direkt javierrodriguez.es citat: ”S?tt helt enkelt, l?t dina f?tter kontakta marken Nike Air Max 1 Dames under ditt masscentrum. D?rifr?n kommer du att konfigureras f?r effektiv kroppskinematik. Om dina fotstrejker ?r n?got framf?r din kroppsmassa, bromsar du och kommer att beh?va l?gga till kraft f?r att forts?tta r?ra dig fram?t. ”Som jag redogjorde f?r i ett l?ngt och detaljerat inl?gg om fotsteg b?r ske, tror jag inte att det ?r fysiskt m?jligt att landa direkt under ditt masscentrum. Steve Magness fr?n bloggen Science of Running h?ller med och skrev sj?lv ett l?ngt inl?gg som f?rklarade varf?r. Det kan vara en mindre punkt, men det upprepas flera g?nger i boken, och jag har ?nnu inte sett n?gon som faktiskt g?r det. Ett mer exakt s?tt att uttrycka saker skulle vara att landa n?got framf?r h?fterna och l?ta maximal belastning ske n?r foten ?r under massans centrum. Alternativt kan det vara effektivt att f?resl? landning under Adidas Ultra Boost Damen massans centrum som en ledning, med f?rst?elsen att det inte riktigt h?nder i praktiken. ”Processen f?r sensorisk kommunikation fr?n dina f?tter ?r b?st Nike Air Max Thea Mujer n?r du ?r barfota. Den sensoriska interaktionen h?nder fortfarande om du b?r skor, men det fungerar mycket b?ttre om du kan k?nna marken genom dina skor. Om din Nike Air Max 270 Homme fot lyfts h?gt upp fr?n marken, som ?r fallet med m?nga traditionella l?pskor med skummiga mellansulor, d?mpas den sensoriska ing?ngen avsev?rt. mycket tjock mellansula som sitter foten h?gt ?ver marken (se bild nedan). Visst, mellansulan ?r fast och ger b?ttre Nike Air Max 95 Femme sensorisk inmatning ?n en mjuk platta av EVA, men i kombination med den udda k?nslan av framfots?glarna ?r det fortfarande l?ngt ifr?n barfota. Missf?rst? mig inte, jag tycker om att springa i ett n?stan noll-drop par Newton Distance Racers just nu, och de g?r det enkelt f?r en mittfotfot (se video nedan), jag tror bara inte att de tillhandah?ller markk?nsla f?resl?s av ovanst?ende citat (s?kert ingenstans n?ra en sko som Vibrams, eller till och med en l?gprofilad v?g). ?terigen, en liten punkt, men en som beh?vdes n?mnas. Sammantaget var Abhires Natural Running en bra l?sning (jag l?ste den p? 3 dagar!) Och jag rekommenderar Adidas Superstar Mujer det starkt som en guide om du vill ?verg?ng till l?parform i barfota stil och vill beh?lla dina skor. Abshire ?r mycket vetenskaplig och f?rnuftig i sin inst?llning, och trots mina f? sm? oenighetspunkter, Nike Air Max 90 Hombre tyckte jag att den mesta informationen var av h?g kvalitet och mycket anv?ndbar. Han k?nner helt klart sin v?g runt m?nsklig fot, och jag f?rutser att den h?r boken kommer att hitta den plats tillsammans med andra som f?rs?ker f?r?ndra v?rt s?tt att driva. Jag tror inte att det finns n?got som en perfekt form som lika g?ller f?r varje person, s? det ?r upp till l?saren att pr?va Abhires strategi f?r att se om det fungerar f?r dem.