Vinteren ?r ?ver oss, och n?r m?rkret gradvis anl?nder tidigare b?rjar den kalla vinden att hylla och sn?n b?rjar falla, vi l?pare som bor i de norra klimaten m?ste b?rja anpassa sig. Jag har nyligen f?tt ett antal e-postmeddelanden som ber om rekommendationer om vinterl?putrustning, s? jag t?nkte att det var dags att skriva ett inl?gg. Jag ska vara ?ppen och erk?nna att f?rra vintern var den f?rsta d?r jag sprang hela v?gen genom den v?rsta vintern hade att erbjuda (ett januari-maraton hj?lpte till med det, liksom mitt Nike Air Max 90 Mujer hat mot l?pbandet), och med en 50K i mars och Boston i april kommer den h?r vintern att bli en annan d?r jag Adidas Superstar Homme inte har n?got annat val ?n att tappa f?rkylningen. Nedan f?ljer n?gra av de artiklar som jag har visat sig vara viktiga f?r vinter. F?r n?gra m?nader sedan kontaktades jag av Hunter House-f?rl?ggare och fr?gade om jag skulle vara villig att granska en ny bok som heter "The Barefoot Book: 50 Great Reasons att sparka bort dina skor. ”Boken, f?rfattad av Daniel Howell, Ph.D., ?r i grunden en grundlig ?verblick ?ver orsakerna till varf?r en person b?r ?verv?ga att anta en barfota livsstil. Det ?r inte en barfota springbok i sig, ?ven om ?mnet diskuteras, men ocks? en avhandling om alla saker som skor g?r f?r att skada oss, och varf?r det g?r b?ttre med barfota. Det finns mycket att gilla i den h?r boken - ?ven om jag " Jag ?r inte Nike Internationalist Womenshelt en barfota typ av kille sj?lv, jag respekterar Howell f?r hans h?ngivenhet till orsaken. ?ven om det Nike Air Presto Mujer> ibland gr?nsar till idealistiska, ?r hans diskussion om de anatomiska problemen som skor kan orsaka v?l gjord, hans beskrivningar av fotens korrekta form och funktion ?r mycket l?sbara och inte f?rel?sningsliknande (han ?r en anatomi-professor som jag sj?lv), och jag h?ller med mycket om vad som st?r i boken. ?ven om jag inte g?r barfota p? heltid, tillbringar jag s? mycket tid som m?jligt barfota n?r jag ?r hemma, och f?redrar i allm?nhet att mina skor ?r nollsl?ppt eller n?stan s? n?r jag springer eller g?r ut, s? vi delar gemensamma ?vertygelser p? dessa fronter. Jag uppskattar ocks? hans diskussion om farorna med barnskor - som far till tre sm? barn uppmuntrar jag och till?ter dem att vara barfota s? mycket som m?jligt, och Nike Air Max 90 Womens jag ?r st?ndigt frustrerad av bristen p? anatomiskt formade och icke-h?llyftade barnskor . Det h?r ?r ett Nike Air VaporMax Mens problem d?r skontillverkarna har stor uppm?rksamhet - vi beh?ver skor som inte kommer att f?rst?ra v?ra barns f?tter! Nike Air Max 270 Femme Howell har ett kapitel i boken d?r han diskuterar skor f?r de tillf?llen d? skor ?r en absolut n?dv?ndighet ( han t?cker saker som huaraches, moccasins, Vibram Fivefingers, Vivo Barefoot, etc.), men det ?r uppenbart att han ser till och med dessa som n?dv?ndiga ont. Som ett resultat skulle jag inte rekommendera den h?r boken f?r n?gon som ?r intresserad av minimalistisk l?pning och inte har n?got intresse av att vara barfota. Men om du ?r ?ppen och har ett intresse av barfota, eller till och med om du bara vill l?ra dig lite mer om problem med utformningen av moderna skor, ?r Howells bok v?l v?rd att l?sa. Jag har varit en barfota heltid helt sedan jag b?rjade unders?ka p? egen hand, de skadliga effekterna skor har Nike Air Max 90 Herren p? v?ra kroppar f?r fyra ?r sedan. Jag b?rjade barfota f?r att hj?lpa till att lindra sm?rta i nedre rygg och Nike Air Max 90 Femme Rose kn?problem och fann att efter bara n?gra m?nader utan skor f?rsvann problemen samt att f? friskare f?tter i omr?den som jag inte f?rv?ntade mig. Jag l?ste Dr. Daniel Howells bok f?r att se vad han hade att s?ga och fann att hans bok ganska mycket validerade alla f?rdelarna som jag upplevde genom att f?rlora skorna. Jag f?rblir barfota 98% av tiden och b?r dem bara n?r n?gon g?r mig och jag kommer att forts?tta g?ra det f?r att njuta av f?rdelarna och komforten med att vara barfota. Jag rekommenderar den h?r l?sningen om du gillar barfota p? n?gon niv? alls. Jag har precis avslutat den h?r boken. Trevlig l?ttl?st. Undertexten, "50 stora sk?l ...", ?r lite vilseledande. de 50 orsakerna ?r is?r varandra som sidof?lt i hela boken Adidas Superstar Femme och definierar inte bokens struktur. Boken ?r v?l strukturerad som en bred diskussion om att g? barfota: hur v?Nike Air Max Classic BW Femme ra f?tter fungerar, hur skor p?verkar v?ra f?tter och kroppar, de olika sociala och logistiska fr?gor som r?r barfota livet: hemma, p? jobbet, i butiker och restauranger, k?rning osv. Jag l?rde mig mycket.