F?r flera m?nader sedan publicerade jag en recension av ett par Zensah-kalvkompressionshylsor som skickades till mig Nike Air Max 2017 Mens f?r att testa. Min recension var mycket positiv, och i det inl?gget gjorde jag en kort ?versikt ?ver vetenskapen Adidas Superstar Femme bakom hur kompressionsplagg ska vara till nytta f?r l?pare. Jag ?r fortfarande inte 100% s?ker p? hur f?rdelaktiga de egentligen ?r, men jag ?r ganska v?l s?ld p? konceptet om det bara ?r fr?n komfort och k?nsla. Jag har haft kompressionshylsor regelbundet under de senaste fyra m?naderna och har inga planer p? att sluta. Kort efter att jag publicerat min Zensah-recension fick jag ett e-postmeddelande fr?n Susan Eastman Walton, ordf?rande f?r Move Sport Inc., och utvecklare av RecoFit m?rke av kompressionshylsor. Hon erbj?d sig att skicka mig ett par RecoFit-?rmar f?r j?mf?rande ?ndam?l, och lade ocks? till ett par armkylare, som jag aldrig hade provat tidigare. Det f?rsta paret med kalvhylsor som Susan skickade var ett Adidas Eqt Support Adv Damen medelstorlek, och baserat p? mina m?tningar var jag i princip r?tt i den ?vre ?nden av medelskalan. Min f?rsta Nike Air VaporMax Dam k?nsla var att de var obekv?mt tr?nga, s? jag kom tillbaka och hon skickade ett par i stor storlek. De k?nde sig mycket bekv?mare, men av n?gon anledning fortsatte jag att g? tillbaka till det mindre paret eftersom den h?rdare kompressionen b?rjade k?nna sig bra p? ett udda slags s?tt. Jag har haft b?da regelbundet under de senaste m?naderna, och till och med bar det medelstora paret under Manchester City Marathon i november utan n?gra st?rre klagom?l om den sn?va passformen - faktiskt ser jag nu passformen som ett stort positivt. typ av sv?rt att verkligen plocka upp skillnader mellan produkter s? enkla som kompressionshylsor, och b?de Zensah och RecoFit-?rmarna skulle fungera lika bra f?r de flesta l?pare. Zensah-?rmarna Nike Air Max 95 Femme ?r lite tjockare, och s? kan det vara lite varmare (inte att kalvkylan n?gonsin verkligen ?r en fr?ga ...), men Nike Air Max 90 Femme RecoFit-?rmarna verkar ha en lite stramare v?v och passar lite snyggare p? mitt ben - tyget ?r tunnare och smidigare och k?nns annorlunda p? ett s?tt som ?r sv?rt att beskriva med ord. RecoFit-?rmarna ?r ocks? utformade separat f?r varje ben, medan Zensah-?rmarna kan g? p? b?da benen - v?nster och h?ger skiljer sig inte fr?n varandra. Sammantaget ?r jag v?ldigt n?jd med b?de RecoFit- och Zensah-produkterna och kommer att forts?tta anv?nda dem regelbundet p? h?rda k?rningar och f?r ?terh?mtning efter?t. N?r det g?ller armkylare var jag lite skeptisk till hela armkylare / varmare koncept. Varf?r inte bara ha en l?ng?rmad skjorta? Tja, f?rdelen tror jag igen ligger i sn?v passform. Jag hatar att b?ra de tr?nga tr?jorna av Nike Roshe Run Damen kompressionstyp som Under Armour och Nike g?r f?r att jag inte gillar hur de k?nner p? min ?verkropp - kanske om jag Nike Air Max 90 Femme Rose hade tv?ttplatta-abs eller n?got liknande skulle jag k?nna annorlunda, men det h?nder inte n?r som helst snart. Det fina med armhylsor ?r att de ger den fina kompressionsk?nslan men stannar nedanf?r axeln, s? att de inte begr?nsar r?relse i axelleden, och din ?verkropp ?r fri fr?n sammandragande tyg. RecoFit-armkylare ?r tillverkade med ett tyg som heter Icefil, som behandlas med Xylitol, ett ?mne som jag tror finns i vissa typer av tuggummi. Hur som helst, Xylitol ?r t?nkt att underl?tta avdunstningskylning och d?rmed fungerar f?r att kyla huden. Jag kommer att s?ga att jag hade en k?nsla av mild kylning n?r jag Nike Air Huarache Dames ursprungligen tog p? dem - p? samma s?tt som n?gon hade lagt en mycket mild form av Icy Hot ?ver mina armar. Nike Internationalist Womens Jag kan inte s?ga att kylsensationen fungerade v?ldigt bra p? spr?ng, och jag bar faktiskt RecoFit-armkylare som armv?rmare under mitt BQ-maraton p? Smuttynose. Jag fann att den b?sta funktionen hos armhylsorna ?r att kompressionen hj?lper till att h?lla min arm i en flexerad position medan jag springer, vilket kanske minskar musklerna som kr?vs f?r att g?ra det (total spekulation h?r ...). Hur som helst, de k?nde sig bra, var bekv?ma och jag har inga klagom?l. Jag kommer inte s?ga att det h?r ?r en hastighet och k?per ett slags objekt, men om du gillar kompression p? dina armar ?r de ett anst?ndigt alternativ.