Et af de st?rste argumenter, som mange frems?tter for at k?re barfodet eller i minimalistiske sko er, at det g?r mindskelsen af ??sandsynligheden Nike Air Max 2017 Donne for skade. Selvom jeg t?nker p? minimalisme i mine egne skopr?ferencer, vil jeg v?re helt ?rlig og indr?mme, at ingen unders?gelse har bekr?ftet, at barfodet / minimalistisk l?b faktisk reducerer skadesraten hos l?bere (ligesom min viden Nike Air Max 90 Femme Rose har ingen unders?gelse vist, at moderne , g?r high-tech sko heller). I betragtning af Nike Air Max Classic BW Mens dette, hvor kommer denne tro p? den skadesreducerende kapacitet ved barfodet / minimalistisk l?b fra? I mangel af studier, der unders?ger forbindelsen mellem sko / minimalistiske sko / mangel p? sko og skaderisiko, er det, vi har tilbage med, anekdotisk bevis - mange l?bere har rapporteret at have overvundet gamle eller irriterende skader ved at kaste deres sko eller l?be i en minimalistisk sko som Vibram Fivefingers. For hver l?ber, der rapporterer at blive helbredt af gamle l?bskader, er et tilsyneladende Nike Roshe Run Mujerlige antal barfodede / minimalistiske l?bere bukket under for skader som den frygtede ”top of foot smerte” eller metatarsal stressfrakturer. Det er meget muligt, at mange af disse skader skyldes, at folk g?r for meget for tidligt i en sko,Nike Internationalist Dames som deres krop simpelthen ikke er tilpasset, og det er derfor sv?rt at vide, om disse skader Nike Air Huarache Damesstadig ville opst?, hvis et l?ngere, lettere tilpasningsregime blev fulgt. Det er ogs? muligt, at nogle mennesker simpelthen ikke kan tolerere at k?re barfodet eller i en meget minimal sko p? grund af deres unikke struktur (menneskelig variation er meget reel, dette tror jeg bestemt). I stedet for at dv?le ved den st?rre skadedebat for meget her vil jeg fokusere p? kun et aspekt - hvorfor ser nogle l?bere ud til at overvinde skader efter at have skiftet til at k?re barfodet / minimalistisk? En af de Nike Air Max 95 Donneting, som mange mennesker bem?rker, n?r de skifter til en barfodet / minimalistisk l?bestil er, at deres skridt begynder at ?ndre sig. Typer af observerede ?ndringer inkluderer en ?ndring i fodspor fra h?l til midt / forfod, en kortere www.jamlikhalsavast.se skridt og en hurtigere oms?tning. Desv?rre har jeg aldrig taget mig tid til at t?lle min skridtfrekvens inden jeg gik minimalistisk, men min mening er, at min er steget, og 3 nylige m?linger (p? forskellige k?rsler) satte mig alle til en kadens p? 180 trin / minut. Skridtl?ngden er sv?rere at m?le, men slidm?nstre p? mine sko antyder, at min h?lstrejke er faldet betydeligt, og jeg kan tydeligt fort?lle, at jeg lander enten midtfod eller forfod, n?r jeg l?ber i mine Vibram Fivefingers (jeg har en tendens til at skifte mellem de to fodspor, mens jeg l?ber i dem). Disse samme typer observationer bem?rkes gentagne gange af l?bere, der foretager skiftet. Giv det ovenst?ende, kan man antage, at en af ??m?derne, som at g? barfodet / minimalistisk kan hj?lpe nogle mennesker, er at det letter en ?ndring i l?bende gang, og at ?ndring i p?Nike Air VaporMax Donne en eller anden m?de forbedrer problemer, der for?rsager problemer for nogle mennesker. Efter denne lange introduktion er det her studiet af Dr. Bryan Heiderscheit og kolleger fra University of Wisconsin, der henvises til i titlen, kommer ind. Jeg vil med det f?rste oplyse, at jeg ikke har l?st unders?gelsen endnu (jeg pr?ver at f? fastholdelse af det - Jeg ville virkelig ?nske, at alle tidsskrifter var ?ben adgang!), men det er rapporteret om to personer, som jeg respekterer: Alex Hutchinson om Sweat Science og The Globe and Mail og Amby Burfoot p? Peak Performance Blog.In et n?ddeskal, Heiderscheit studerede virkningerne af skridtfrekvens (b?de ?get og faldet) p? gangart hos 45 rekreative l?bere. De lod hver l?ber l?be (i deres egne sko) p? en l?beb?nd ved skridthastighed b?de 5% og 10% under (langsommere kadence) og over (Nike Air Max 270 Donne hurtigere kadens) deres foretrukne skridtfrekvens. Hvad dette viser, er, at k?rsel med en hurtigere kadence / h?jere skridthastighed reducerede belastningen p? kn?et og hoften, hvilket muliggjorde en mere j?vn vogn af massecentret (mindre lodret svingning), forkortet skridtl?ngde og skabte mindre bremseimpuls. Alt dette er meget interessant og ser ud til at give en mulig forklaring p?, hvorfor i det mindste nogle l?bere er i stand til at overvinde skader ved at g? barfodet / minimalistisk. R?sonnementet g?r s?dan ud: formoder, at en l?ber har en historie med kn?- eller hofteskade, og beslutter at foretage en radikal ?ndring og gr?ft deres sko eller begynde at l?be i noget meget minimalt.