I samband med denna f?r?ndring b?rjar deras framsteg f?rkortas och deras oms?ttning ?kar. Vad Heiderscheit har visat ?r att n?r de g?r detta kan de ocks? minska slagkrafterna p? kn? och h?ft. Hoppet ?r d? att s?ga att reducering av mekanisk energi som absorberas vid dessa leder p? n?got s?tt www.aadkruiswijk.nl "botar" skadan. Den sista delen ?r tyv?rr l?nken som fortfarande m?ste g?ras, men enligt Alex Hutchinsons artikel i Globen och posten har Heiderscheit visat att ”en slumpm?ssig, www.tamarastein.co.uk kontrollerad studie som j?mf?r en ?kad stegfrekvens med standardv?rd f?r kn?sm?rta och iliotibial bandsyndromet, med en uppf?ljning p? ett till tv? ?r, ?r i arbeten. ”Resultaten av en s?dan studie kommer att vara mycket intressant att se.Jag vill n?sta ta upp lite information som presenteras i en fascinerande intervju som Amby Burfoot genomf?rt med Dr. Heiderscheit p? Peak Performance-bloggen - jag rekommenderar starkt att du l?ser den. Bland de intressanta lurarna fr?n intervjun ?r f?ljande: I intervjun p?pekar Heiderscheit att idén f?r att genomf?ra studien kom fr?n observation av l?pare i deras klinik - de m?rkte att m?nga patienter rapporterade att www.aquarillon.fr kn?na k?ndes b?ttre n?r de sprang snabbt ( vilket ocks? inneb?r snabbare kadens). Detta ?r ett bra exempel p? hur anekdoter kan driva intressant forskning, och det ?r uppfriskande att h?ra detta. Alltf?r ofta vill forskare skjuta www.tobiasstiftung.de anekdotiska bevis ?t sidan n?r det i sj?lva verket kan vara den st?rsta inspirationsk?llan f?r forskning. Det vi ser just nu i den barfota / minimalistiska debatten ?r massor av anekdot och lite h?rd forskning, men mitt hopp ?r att de anekdoter som finns d?r ute kommer att f? forskare att st?lla och ta itu med nya och intressanta fr?gor. Som svar p? en fr?ga fr?n Burfoot ang?ende vad han trodde skulle kunna h?nda om hans f?rs?kspersoner www.melanieo.fr hade slitit racingl?genheter svarade Heiderscheit att: "Jag skulle gissa, och det h?r ?r bara spekulationer, att de inte skulle springa p? samma s?tt som i tr?ningen Nike Air Max 90 Femme skor. Jag tror att de skulle ha valt en f?redragen hastighet n?ra v?rt +5 procent villkor. "Burfoot fr?gar om" tjocka, d?mpade skor "uppmuntrar l?pare att ta ett l?ngre steg, p? vilket Heiderscheit svarar att det finns mycket variation (som jag skulle f?rv?nta mig), men att det "verkar som en rimlig slutsats." Heiderscheit tar upp det faktum att l?pare i sin studie uppfattade en h?gre anstr?ngning i en snabbare framsteg genom att p?peka att det tar tid att anpassa sig till en ny g? och inte k?nna "f?nig" g?r det. Det h?r ?r min upplevelse exakt - varje g?ng jag f?rs?ker n?got nytt med mitt g?ngspr?ng k?nns det konstigt i b?rjan, men med tr?ning tenderar www.domoreso.fr det att bli mycket bekv?mare. Trots de intressanta fynd som presenterades i denna studie betr?ffande de potentiella f?rdelarna med en kortare och snabbare framsteg p?pekar Dr. Nike Air Max 90 Femme Heiderscheit tydligt att de inte har kopplat reducerad slagkraft p? lederna till skador. Han indikerar emellertid i Burfoots intervju att anekdotiska bevis fr?n kliniken verkar st?dja denna p?st?tning - tills resultaten av en skadestudie kommer ut, det ?r vad vi m?ste g? vidare. Jag vill ta itu med detta eftersom jag ofta ser hur resultat av studier som detta kan tas f?r l?ngt f?r att st?dja en punkt (jag har f?rmodligen gjort det sj?lv d? och d?). Det ?r viktigt att notera att Heiderscheits studie varken var avsedd eller utformad f?r att ta itu med f?rdelarna med barfota / minimalistisk l?pning. Jag misst?nker, ?ven om jag inte kan vara s?ker, att de Adidas Superstar Femme flesta l?pare i studien hade moderna, tjocka solskor. S? det ?r helt m?jligt att f?rdelarna med en kortare, snabbare framsteg ?r oberoende av skor. Vad jag tycker ?r sp?nnande ?r Nike Air Max 270 Femme att m?nga m?nniskor ser en ganska snabb skift i g?ng n?r de b?rjar flytta till barfota / minimalistiska l?per. Jag har upplevt detta sj?lv. S?ledes ?r det m?jligt att g? barfota / minimalistisk kan hj?lpa dig i en g?ng?verg?ng, vilket i sin tur kan hj?lpa dig att sk?rda n?gra av de f?rdelar som beviljas ?mnena i Heiderscheits studie n?r du springer med ?kad tr?skel.