Jag ?r tur att med tanke p? min of?rm?ga att personligen springa in och granska alla skor p? marknaden, har jag v?nner d?r ute som ?r mer ?n villiga att hj?lpa mig f? ordet om skor som Nike Air Max 90 Mujerkan representera bra alternativ f?r dem som vill migrera till mindre sko. "Airforce" Ted Beveridge ?r en kollega minimalistisk (och ibland barfota) l?pare som jag har l?rt k?nna de senaste m?naderna, fr?mst genom Nike Air VaporMax Damen v?ra interaktioner p? Twitter och dailymile. Ted ?r r?sten bakom podcasten "Du beh?ver inte springa ensam", som jag rekommenderar att du lyssnar om du f?r en chans. Visar sig att Ted och jag delar gemensamma intressen i b?de l?parskor och mycket mer betydelsefulla ?mnen som kampen mot fetma fr?n barn. Efter att ha l?st min recension av Brooks Mach 11 XC racingl?genhet k?pte Ted ett par och fann att det var en n?stan perfekt sko f?r foten. Hans andra favoritsko ?r Asics Piranha, s? jag fr?gade om han skulle vara villig att skriva upp en recension f?r mig att dela p? bloggen. Innan jag effektivt kan granska dessa skor, b?Nike Air Max 270 Femme r jag f?rklara varf?r jag tog beslutet att tr?na dagligen i racingl?genheter. Resan b?rjade f?rst efter att ha l?st boken "Born to Run" av Christopher McDougall. Att l?sa McDougalls bok fick mig att ifr?gas?tta Nike Air Max 95 Hombre den vanliga tron ??som finns i den l?pande gemenskapen (som rekommenderas av skoproducenter och ?terf?rs?ljare) att vi skulle byta ut v?ra skor efter 300-400 mil. F?r att besvara fr?gan tog jag ett par Asics gel Nimbus 11 genom maratontr?ning och cirka 1400 mil. Att springa mitt f?rsta maraton i dem bevisade att skoindustrin hade r?tt genom att skon g?r s?nder med tiden, men vad det visade mig var att mina f?tter kunde anpassa sig till bristen p? d?mpning och att jag inte l?ngre beh?vde som mycket st?d som jag en g?ng trodde. En av de saker som jag uppt?ckte i denna process var att b?de mitt steg och min oms?ttningshastighet hade f?r?ndrats avsev?rt ?ver tid. Jag ville Nike Air Max 90 Mujer introducera en sko som skulle g?ra det m?jligt f?r mig att experimentera mer med minimal d?mpning. Efter en del unders?kningar (kostar att spela en faktor), Nike Air Max 90 Femme tyckte jag att Asics Piranha SP2 var ett rimligt alternativ. Jag ?r v?ldigt varum?rkeslojal och k?nde att om Nimbus 11-talet var s? h?llbara skulle jag se samma resultat i Piranha’s. G? in i Piranhas mitt liv. N?r de anl?Nike Air Max 90 Uomo nde f?rst var jag tvungen att skaka s?ndningsboxen f?r att se om n?got verkligen var inne. Efter att ha dragit dem ut f?r f?rsta g?ngen var jag tvungen att unders?ka skon f?r att se vad som gjorde dem s? l?tta. Vid 4,2 ounces ?r det verkligen ganska huvudskraparen hur man kan f? en sko att k?nna sig som luft (Runbloggers anm?rkning: Jag m?ste h?lla med Ted om den h?r - s?g Piranhas p? Bill Rodgers Running Center i Boston och de ?r l?jligt l?tta) . N?r jag unders?kte dessa skor fann jag att det fanns n?stan noll m?rkbar h?l till t? sl?pp (specifikationerna p? Running Warehouse indikerar en 14 mm h?l och 10 mm framfoten). Adidas Hamburg Womens De ?r mycket l?gprofilerade med en minimal m?ngd d?mpning i alla omr?den. T?boxen ?r f?rv?nansv?rt bred och rymmer min fot mycket bra - min fot ?r inte begr?nsad alls. Jag anv?nder Yankz-sn?ren p? alla mina Nike Air Max 90 Donne vanliga skor i rotation, och jag har uppt?ckt att de h?ller ?verdelen bekv?mt p? plats utan on?digt tryck. Den enda fr?gan jag hade med konstruktionen av skon var yttersulaens h?llbarhet. Min f?rsta k?rning i dessa skor visade sig vara en ganska ?gon?ppnare. Jag inkluderar n?gra barfota miles som en regelbunden del av min tr?ning f?r att st?rka mina f?tter. Jag planerar inte att vara 100 procent barfota inom en snar framtid, men att ha erfarenhet av att g?ra det visade sig insiktsfullt n?r jag k?r i Piranhas. Eftersom det ?r noll m?rkbar h?l d?mpning jag befann mig landa p? mittfoten med en h?g oms?ttningshastighet. Nike Air Max 90 DamesEnligt min ?sikt faller Piranha inom r?ckvidden f?r vad vissa termer "minimalistiska" skor. Min personliga definition av minimalist ?r alla skor som g?r att jag naturligt kan springa som om jag k?r barfota. F?r mycket Nike Air Max Classic BW Donne h?ld?mpning g?r att jag kan vara lat och landa p? mina klackar. Det i sin tur har tidigare lett till mig skador. 2009 skadades jag fyra olika tider med problem som str?cker sig fr?n ITBS, Achilles tendonitis, PTT, etcetera. Varf?r denna information ?r relevant ?r att jag hittills under 2010 har varit skadefri och min ?verg?ng till mittfotspring i skor som Piranha ?r den enda variabeln i min personliga l?pningsekvation som har f?r?ndrats.