Kvinderne i unders?gelsen blev derefter sendt ud for at deltage i et 13-ugers tr?ningsprogram for at forberede sig til et halvmaraton, der skulle k?res i Vancouver, BC. Estimeret ugentlig tr?ningsvolumen startede omkring 20 km og steg til et h?jdepunkt p? ca. 40-45 km. I l?bet af tr?ningsprogrammet registrerede forskere antallet af ubesvarede tr?ningspunkter p? grund af skade fra hver l?ber og rapporteringer om smerter i Adidas Superstar Femme hvile, Nike Air Max 270 Donne under den daglige levevis og efter l?b. I sidste ende var det kun 81 af kvinderne, der sluttede unders?gelsen (af forskellige ?rsager, 24 kvinder droppede). Selvom forfatterne p?peger, at forskellen muligvis ikke er klinisk signifikant, er det igen forbl?ffende, at neutrale l?bere k?mpede bedre med Nike Air Vapormax Femme en sko, der ikke ville have v?ret ”ordineret” til dem i en skobutik baseret p? deres udtalsgrad.vSo hvad kan vi konkludere med alt dette? For det f?rste, selv om de har en ganske vist lille pr?ve, ser det ud til, at bev?gelseskontrolsko giver en lille fordel, og faktisk er det mere sandsynligt, at det for?rsager smerter og skader end nogen af ??de andre skotyper. Den kendsgerning, at hver eneste alvorlige overpronator, der uds?ttes for en skade i deres bev?gelseskontrolsko, rejser sp?rgsm?let om, hvorfor nogen ville bruge dem? www.aadkruiswijk.nl Forfatterne Nike Epic React Flykint Womens konkluderer selv, at "Denne unders?gelse er ikke i stand til at yde st?tte til konventionen om, at meget udpr?vede l?bere skal b?re bev?gelseskontrolsko." Interessant nok oplyste Christopher McDougall for nylig p? sin blog, at bev?gelseskontrollens liv snart kan komme til en slut.Sekundigt viste denne unders?gelse, at neutrale l?bere gjorde det bedre i stabilitetssko, og udtalte l?bere gjorde det bedre i neutrale sko. Pr?v at give mening om den… S? hvad konkluderer forfatterne selv? Den sidste Nike Air VaporMax Mujer s?tning af deres papir siger: ”De nuv?rende konventioner for tildeling af stabilitetskategorier for kvinders l?besko synes ikke passende p? baggrund af risikoen for at opleve smerter, n?r de tr?ner til et halvmaraton.” Mere klart afslutter de deres abstrakt med den fort?llende erkl?ring om, at ”Resultaterne af denne unders?gelse antyder, at Nike Air Max 90 Femme vores nuv?rende fremgangsm?de til at ordinere Nike Air Max 95 Dam pronationskontrolsystemer i sko p? grundlag af fodtype er alt for forenklet og potentielt skadelig.” Vent nu et ?jeblik. Hvis dette er sandt, hvorfor klassificerer n?sten alle skobutikker p? denne planet sko baseret p? pronationskontrol (dvs. neutral, stabilitet, bev?gelseskontrol osv. ...), og placer l?bere i sko baseret p? deres bueh?jde (mere om bueh?jde) i et andet indl?g, der snart kommer) eller grad af "observeret" udtale? Dette er forvirrende ting, og styrker yderligere min tro p?, at det m?ske er tid til en ?ndring i, hvordan vi v?lger eller "ordinerer" vores sko. Jeg vil afslutte med at fort?lle et par citater fra Dr. Ryan, hovedforfatteren af ??denne fantastiske unders?gelse, som rapporteret af Gretchen Reynolds 'p? NY Times Well Blog. Da han bliver spurgt om, hvordan man Nike Air Max 270 Dames v?lger en l?besko i betragtning af hans eksperimentelle resultater, siger Ryan (og husker, at hans medforfatter Nike Internationalist Mujer er en biomekanik-ekspert p? Nike Sports Research Laboratory - Jeg giver Nike en masse ?re, hvis de meldte sig ud p? offentligg?relsen af ??dette papir , selvom jeg ikke har nogen idé om, om de havde noget at sige i sagen) “Hvis en s?lger siger, at du har brug for robuste bev?gelseskontrol, skal du bede om at pr?ve et par par neutrale sko eller stabilitetssko ogs? ...” “G? ud og l?b rundt blokken ”i hvert par. ”Hvis du f?ler smerter eller ubehag, er det dit f?rste veto.” Giv disse sko tilbage. Pr?v flere par. ”Der er virkelig kun et par par, der passer og f?les rigtige” for enhver individuel l?ber… ”Mit bedste r?d er, t?nd for dine sensorer og lyt til din krop, ikke til hvad s?lgerne kan fort?lle dig.” Det sidste citat er lige Adidas Superstar Femme ved pengene - ”t?nd for dine sensorer og lyt til din krop.” Din krop udviklede sig til at l?be lange afstande, og den udviklede sig til at g?re det barfodet. Realisten i mig ved, at de fleste mennesker sandsynligvis aldrig l?ber barfodet, s? hvis det ikke er din ting, skal du kigge efter s? lidt sko, som du kan h?ndtere og stadig l?be behageligt. Din krop giver dig besked, hvis den er glad, v?re opm?rksom og lyt.