Ett av mina huvudm?l med att skriva denna blogg ?r att fr?mja variation i valet av l?pskor, s?rskilt skor som kan klassificeras som reducerade eller Nike Air Vapormax Dames minimalistiska. Med tanke p? detta har jag f?r det mesta valt att undvika att granska skor som v?ger ?ver 10 oz eller som ?r staplade med pronationskontroll / stabilitetsfunktioner. Detta l?mnar fortfarande ett stort antal skor att v?lja mellan, och jag har tyv?rr inte r?d att k?pa alla skor som finns p? marknaden, och jag har inte heller tid Nike Air Max 270 Femme eller f?rm?ga att springa tillr?ckligt med miles f?r att prova dem alla (tro mig, jag ?nskar att jag gjorde det!). ”Streak 3 ?r designad och utvecklad av de b?sta maraton?karna i v?rlden och ?r en m?ngsidig 5-till-maraton road racingsko. Cushlon LT mellansula och Zoom Air-enheten i h?len ger gott om st?d och d?mpning. Ounce f?r uns, den ?vre delen i en bit minskar den ursprungliga vikten och m?jligg?r ocks? snabbt dr?nering av vattnet. ”Nike Zoom Streak 3Skoen v?ger 6,7 oz och verkar ha en relativt Nike Air Max 90 Mens l?g h?l (k?nner inte till det faktiska fallet) tal). Det ?r en sko som jag har tittat p? n?gra g?nger, fr?mst f?r att det verkar ha varit skon p? foten av b?de Robert Cheruiyot och Meb Keflezighi i Boston Marathon 2010 (kolla in videon nedan f?r att se vad jag tror ?r Zoom Streak 3 i aktion p? den f?rsta och sista l?paren som passerar). Nike Air Max 95 Femme Cheruiyot vann Boston i ?r, och Meb vann NYC-maratonet f?rra ?ret - inte ett d?ligt st?d f?r ett l?parskofilm! Videoklipp av elitm?n som k?rs n?ra 17 mil i Boston Marathon 2010. L?pare i ordning p? video ?r: 1. Robert Kiprono Cheruiyot, 2. Deriba Merga, 3. Tekeste Kebede, 4. Moses Kigen Kipkosgei (r?d / gr?n singlett); 5. Abderrahim Goumri (lila singlet m / gul rand) och 6. Mebrahtom Keflezighi.N?, eftersom jag f?rmodligen inte kommer att f? Meb eller Cheruiyot h?r f?r att skriva en recension,www.philshotton.co.uk kommer jag att h?nvisa dig till n?sta b?sta alternativet - v?n och kollega dailymile Teammedlem Caleb Masland (se bild till v?nster). Caleb ?r ett Nike-fan och en allvarligt snabb l?pare (han sprang sub-3: 00 i Boston i ?r), och publicerade just en recension av sin erfarenhet hittills med Zoom Streak 3 p? sin blogg, Becoming Bonkproof. Nike Air Max 270 FemmeH?r ?r ett kort utdrag: "Streak 3 ?r Nikes uppdatering av Marathoner, s? de ?r avsedda att ha en blandning av lyh?rdhet och h?llbarhet. Jag skulle s?ga att de ?r sanna f?r detta i allm?nhet. De ?r inte lika mjuka som Lunaracers eller Saucony Kinvara (min andra nya sko ...), men de k?nner sig mycket lyh?rda, flexibla och snabba i ?verg?ngen. Jag k?nner att de kommer att h?lla sig v?ldigt bra under ett halvt eller hel maraton ocks?. ”Jag hade egentligen inte s? avsikt att g?ra en ny barfota springa,Nike Air Max 90 Heren men jag har diskuterat ?mnet mycket p? senare tid i en online diskussionsforum och ?vertygades av en annan medlem om att jag skulle ge det ett nytt f?rs?k (tack Harry!). Harry ?r en kille som b?rjade l?pa barfota p? grund av ofta skador som upplevdes n?r han k?rde i traditionella skor, och han s?g att hans skador l?ste sig n?r hans Nike Air Max 270 Homme form ?ndrades n?r han k?rde barfota (han ?r nu en framfotsanfallare). Han har sedan flyttat tillbaka till minimalistiska skor (blandat med barfota) och f?redrar f?r n?rvarande Terra Plana Evo och ett par Nike Free 3.0 som han fick en skomakare f?r?ndra s? att de inte skulle ha n?got fall i ylh?jden fr?n h?l till t? ( se en bild av hans noll-drop Free's nedan - du kan l?sa mer om Harrys modifierade skor h?r). L?ng historia kort, Harry har gjort fantastiska framsteg, och i morse vann han sitt f?rsta lopp, Nike Air Max 90 Damesen 5k med ?ver 500 l?pare (k?r i sina modifierade gratis)! Ett av problemen med mina tv? tidigare f?rs?k med barfota l?per (du kan l?sa om f?rs?k nr 1 och f?rs?k nr 2 h?r p? Runblogger) var att de b?da var klara p? natten, och jag misst?nker att detta spelade en roll i sv?righeten jag hade skannat marken efter stenar och stenar,Nike Air Max Classic BW Femme vilket orsakar mycket sm?rta n?r du landar p? dem (str?lkastare klipper det bara inte f?r detta ?ndam?l). Jag sa till min fru i eftermiddag att jag ?verv?gde att g?ra en barfota springa, men var tveksam till att g?ra det under dagen av r?dsla f?r att jag skulle kunna betraktas av grannarna som en slags galning. Hon ber?ttade i princip att Nike Air Max Classic BW Mens jag skulle suga upp det och g?, och oroa mig inte vad n?gon skulle t?nka (det ?r d?rf?r jag gifte mig med henne, men jag tror att hon bara skulle f?redra att jag g?r barfota p? heltid s? att jag slutar k?pa skor!). Jag grep Jack, och vi ?kte. Det ?r fantastiskt hur mycket snabbare du kan komma ut genom d?rren n?r du inte beh?ver v?ska om skor.