Snabbt inl?gg h?r f?r att hj?lpa till att Nike Air Max 270 Femme sprida ordet att m?nga webbplatser dyker upp som s?ljer falska / f?rfalskade Vibram Fivefingers-skor (detta har nyligen Nike Air Max 90 Femme Rose noterats av Vibram sj?lva - se brev l?ngst ner i inl?gget). Om du ser en webbplats som p?st?s s?lja Vibram Fivefingers till en brant rabatt, i ovanliga f?rgscheman som ser ovanliga ut eller tillverkade av konstiga material, b?r du omedelbart misst?nka att de ?r falska. Jag har sett annonser f?r dessa falska Vibram Fivefingers-webbplatser dyker upp i mina Google Adsense-annonser p? den h?r bloggen, och jag l?gger till dem i min blockerade annons?rslista n?r de g?r det (det har varit sv?rt att h?lla j?mna steg med det stora antalet dem nyligen). Jag vill tacka Justin O. fr?n f?delsedagskorens webbplats f?r att jag mailade mig om detta och f?rse mig med en Adidas Ultra Boost Dames lista med f?rfalskade webbplatser (som jag har blockerat fr?n Nike Air Force 1 Femme mina annonser, men nya forts?tter att dyka upp). Om du vill l?sa mer om de falska Vibrams, kolla in Justin's utm?rkta och mycket informativa inl?gg h?r: Dessa ?r INTE Vibram Five Fingers! Spotting Fakes, f?rfalskningar, knock-offs och andra piratkopierade, svarta marknaden fem-toed skor. I sitt inl?gg gav Justin, som f?rtj?nar mycket kredit f?r att ha tagit ledningen f?r att avsl?ja detta, ocks? en bildsammanst?llning av falska Vibrams, som jag har lagt ut p? nytt nedan: F?r ungef?r en m?nad sedan skrev jag en serie inl?gg d?r jag var kritisk till den nyaste medlemmen i Nike Free Line med minimalistiska l?pskor: Nike Free Run +. Det starka svaret p? dessa inl?gg f?rv?nade mig ?verraskande, och ?ven om jag tyckte mycket enighet fr?n l?sarna, tror jag att vissa m?nniskor Nike Air Max Classic BW Damen missf?rstod den punkt jag f?rs?kte g?ra. Det var inte s? mycket Adidas Superstar Mujer att jag hade n?gra speciella problem med Free Run + sj?lv (jag ?r s?ker p? att jag f?rmodligen skulle vilja springa i dem om jag hade ett par), det var ocks? ett problem med hur skon marknadsf?rs som en som fr?mjar "barfota-liknande" k?r trots att den har "mer d?mpning", en icke-noll h?l-t?-offset, och ?kat b?gst?d f?r "f?rb?ttrad stabilitet." Den nakna m?nskliga foten har inte lagt till d?mpning ut?ver det egna mjuka v?vnader, har en nollf?rskjutning och har inget yttre b?gsst?d f?r "f?rb?ttrad stabilitet." Jag tycker att det ?r mycket osannolikt, med tanke p? dessa designelement, att Free Run + kommer att fr?mja mittfots / framfotsfotsteg som ?r ett k?nnetecken f?r barfota l?per - Det h?r var det jag f?rs?kte g?ra i dessa inl?gg. Om Nike helt enkelt hade satt upp www.tobiasstiftung.de Free Run + som en minimalistisk sko snarare ?n att betona den Nike Air Max 90 Dames Wit barfota liknande vinkeln i deras marknadsf?ring, skulle jag inte ha skrivit dessa inl?gg. Jag skulle g?rna f?rs?ka Free Run + s? jag formellt och r?ttvist kan granska det, men jag kan inte motivera att spendera pengar p? det n?r Nike g?r en gratis sko som ?r mer minimalistisk ?n Run + - Free 3.0. Den senare ?r skon som jag kommer att diskutera i det h?r inl?gget. Den ursprungliga Nike Free 3.0 (se bilden ovan) har en speciell plats i min l?pskosamling eftersom det var den f?rsta verkligen minimalistiska skon som jag n?gonsin sprang i. Jag hade l?st Christopher McDougalls bok "Born to Run" tidigt f?rra ?ret, och fann att hans argument mot traditionella joggeskor var ?vertygande (jag har sedan modererat mina ?sikter avsev?rt p? detta - kolla in det h?r inl?gget som ett Nike Air Max 95 Dam exempel). Jag ville f?rs?ka g? mer minimalistisk, men var f?rsiktig Adidas ZX Flux Femme med att hoppa rakt in i barfota springa eller springa i Vibram Fivefingers, best?mde jag mig f?r att leta efter en mer m?ttlig ?verg?ngssko - Free 3.0 passade r?kningen fint. Den var l?ttare ?n n?gon sko jag tidigare hade slitit, var v?ldigt flexibel och hade en strumpliknande ?verdel. Jag sprang och t?vlade flera hundra mil i det ursprungliga Free 3.0 (du kan l?sa om min tidiga upplevelse med Free 3.0 h?r), med l?nga lopp som str?cker sig till 20 mil, och just f?rra m?naden k?pte jag ett par av Free 3.0 v2, som jag har anv?nts b?de som arbetsskor och p? n?gra f? k?rningar. Min ?vergripande erfarenhet av b?da versionerna har varit mycket positiv, och jag kan ?rligt s?ga Free 3.0 ?r en av mina favoritl?pskor hela tiden.