Trots detta Nike Air Max 95 Hombrekan det fortfarande vara sv?rt att se exakt vad som h?nder i en str?mmande video, s? vad jag har gjort h?r ?r att extrahera stillbilder fr?n mina videor f?r fyra l?pare i ett standardiserat ?gonblick i g?ngcykeln (jag kommer att g?ra Nike Air Max 90 Uomo mer av detta vid olika punkter i kommande inl?gg). De l?pare som du kommer att se ?r fyra av de fem b?sta efterl?ggarna i Boston Marathon 2010: Robert Cheruiyot (den slutliga vinnaren), Tekeste Kebede (2: a plats), Meb Keflezighi (5: e plats) och Ryan Hall (4: e plats). I den gula singleten bakom Cheruiyot kan du se Deriba Merga, som avrundade topp fem genom att hamna p? 3: e plats - jag har utel?mnat honom nedan eftersom han ?r n?got dold av Cheruiyot i videon. Det som f?ljer ?r inte en utt?mmande analys av l?pning i dessa l?pare (jag ?r knappast kvalificerad att g?ra det), utan snarare ett f?rs?k att Nike Air VaporMax Mens p?peka att ?ven p? den h?gsta t?vlingsniv?n ?r l?pningsformen mycket varierande. Varf?r ?r detta viktigt? Det huvudsakliga sk?let i mitt sinne ?r att du kan hitta otaliga publicerade beskrivningar av hur man b?st ska springa, eller Nike Air Max 90 Mujer vad den optimala l?pformen ?r.Adidas Ultra Boost Damen Ofta delar dessa beskrivningar viktiga punkter (t.ex. undvika ?verstridning, undvika ?verdriven vertikal och horisontell r?relse, etc.), men de skiljer sig ofta mycket i detaljerna och det ?r sv?rt att veta vad du ska g?ra p? v?gen eller leden. Av den anledningen ska jag ta en titt p? tre aspekter av den l?pande utvecklingen och diskutera variationen bland dessa fyra elitl?pare. Vi b?rjar med en av de mest diskuterade aspekterna av l?pningsform i dessa dagar - fotsteg.Lite l?pare vid Boston Marathon 2010. Upp till v?nster = Robert Cheruiyot, H?ger upp = Tekeste Kebede, Nedre v?nster = Meb Keflezighi, H?ger till h?ger = Ryan Hall Om du vill starta ett argument bland en grupp l?pare f?r n?rvarande, beh?ver du bara ta upp ?mnet fotsteg (eller hur det relaterar till val av sko, men vi undviker det Nike Air VaporMax Dam lika kontroversiella ?mnet h?r). M?nga www.emilytorino.it l?pare ?r intresserade just nu f?r idén att anta en mer "naturlig" mittfot eller framfotfotsteg (jag ?r mycket riktigt skyldig till detta sj?lv och har spelat med att kedja min form under st?rre delen av denna sommar). Andra tycker att denna f?r?ndring ?r on?dig och k?per inte argumentet att att flytta bort fr?n den allest?des n?rvarande h?lstreiken kommer att f?rb?ttra effektiviteten eller minska skaderisken. Det ?r inte mitt m?l att l?sa detta argument h?r, och jag tror att det finns mycket arbete som m?ste g?ras innan vi kan komma till en klar slutsats i fr?gan. ?nd? gillar jag att experimentera, och den evolution?ra biologen i mig ?r lite f?r?lskad av idén att springa som v?ra f?rf?der gjorde. Kanske ?r jag galen, men jag har kul. Till sist ?r den ultimata fr?gan huruvida en typ av Nike Air VaporMax Damen fotsteg ?r "optimal" eller b?ttre ?n de andra. Nike Air Max 90 Damen Den ber?mda l?paren och Nike Team Coach Alberto Salazar tycker tydligt att midfoten / framfoten ?r v?gen att g?, och nyligen citerades han f?r att s?ga f?ljande om h?lslagning: "Det ?r som att ha ett d?ck med en spik i sig." Han har g?tt s? l?ngt n?r det g?ller att konvertera nyligen tv? av sina elitl?pare, Alan Webb och Dathan Ritzenhein, fr?n h?l som sl?r till mittfoten sl?r, och det kommer att bli v?ldigt intressant att se hur dessa killar g?r fram?t (Ritzenhein driver NYC med sin ?teruppbyggda steg i h?st ). Barfota och minimalistiska l?pare f?respr?kar ocks? en fotfotsteg mellan foten och framf?tterna, fr?mst p? grund av att forskare som Daniel Lieberman har visat att det ?r s? som m?nniskor springer n?r de inte blir uppbyggda, h?gteknologiska skor (f?r att inte tala om att det Nike Air Max 90 Heren ?r mycket sv?r att h?l sl? under barfota eller Nike Air VaporMax Femme i en o-d?mpad sko). Lieberman visade ocks? att h?lslagning ?r f?rknippad med en st?rre initial slagkraft, men hur det spelar ut i dess potentiella f?rh?llande till skadorisk ?terst?r att se. P? den andra sidan av fr?gan har du l?pskobolag som har tillverkat skor i n?stan 40 ?r som vanligtvis ?r utformade f?r att absorbera chock i samband med en h?lstrejk. Det stora flertalet l?pare d?r ute springer i dessa skor och ?r h?lstrejkare, och det finns viss risk att flytta bort fr?n en skostil som v?r kropp har anpassat sig till. Det ?r inte att s?ga att det inte kan g?ras, men det tar tid och anstr?ngning, och m?nga ser inte avg?rande bevis p? en f?rdel som ?r tillr?ckligt stor (eller n?gon nytta alls) f?r att motivera den anstr?ngning som beh?vs f?r att ?ndra (jag har olika k?ndes p?Adidas NMD Mujer detta s?tt sj?lv i det senaste f?rflutna).